KRİZ YÖNETİMİNİN AŞAMALARI NEDİR

ANA SAYFA / KRİZ YÖNETİMİNİN AŞAMALARI NEDİR

KRİZ YÖNETİMİNİN AŞAMALARI NEDİR

KRİZ YÖNETİMİNİN AŞAMALARI NEDİR

Geçmişten günümüze şirketler, firmalar ya da kurumlar çeşitli nedenlerden dolayı kriz yaşayabiliyor. Şirketlerin, firmaların ve kurumların bu kriz anlarını doğru analiz etmesi, sağlıklı kararlar alması ve değişiklikler yapması son derece önemlidir. Kriz anında yapılan bu işlemlere genel olarak “Kriz Yönetimi” adı verilmektedir.

Kriz yönetimi farklı aşamalardan oluşabilmektedir. Ancak genel olarak kriz yönetiminin aşamaları şu şekildedir;

1. Kriz durumlarının belirlenmesi

2. Kriz için plan geliştirilmesi

3. Krizin denetim altına alınması

4. Normale dönüş

5. Kriz anındaki uygulamalardan öğrenme ve genel değerlendirme yapma

Kriz yönetimi son derece önemli olduğu için bu konu ile ilgili değerlendirilmesi gereken noktalar mevcuttur.

Bu yazımızda sizler için İşletmelerde Kriz Yönetiminden bahsedeceğiz. Ayrıca Başarılı ve Başarısız Kriz Yönetimi Örnekleri vereceğiz.

İşletmelerde Kriz Yönetimi

İşletmelerde kriz yönetiminin doğru bir şekilde planlanması ve uygulaması son derece önemlidir. Kriz yönetimi son derece karmaşık adımlardan oluşabileceği için işletmeler bir kriz anında ya da krizin yaşanacağına dair sinyaller aldığında alanında uzman kişiler ile çalışmalıdır. Kriz yönetiminin doğru bir şekilde planlanmaması ve uygulanmaması durumunda işletmeler ciddi sorunlar ile karşı karşıya kalmaktadır.

Başarılı Kriz Yönetimi Örnekleri

Dünya çapında oldukça popüler olan markalar tarafından pek çok kriz başarılı bir şekilde atlatılabilmiştir. Krizlerin başarılı bir şekilde atlatılabilmesi ise “Başarılı Kriz Yönetimi” sayesindedir. Bazı başarılı kriz yönetimi örnekleri şu şekildedir;

  • ABD’de Tyenol adlı bir ağrı kesici ciddi bir pazar payına sahipken ilacı kullanan üç kişi ani bir şekilde hayatlarını kaybetti. Daha sonra yapılan araştırmalarla ağrı kesicinin cinayet amacı ile kullanıldığı öğrenildi. İlaçlar piyasadan toplatıldı. Ancak firma korunaklı ilaçlar üreterek tekrar piyasaya geri dönebildi.
  • 1929 Krizi (Büyük Buhran), çeşitli nedenlerden dolayı ABD’de yaşanan bir krizdir. Keynesyen ekonomik modeli uygulanarak ve çeşitli politikalar geliştirilerek bu kriz atlatılabilmiştir.

Bunların dışında ise Volkswagen zararlı emisyon skandalını ve Burger King tartışmalı Dünya Kadınlar Günü kutlamasını çeşitli yöntemler kullanarak atlatabilmiştir.

Başarısız Kriz Yönetimi Örnekleri

Dünyaca ünlü olan markalar çeşitli krizler yaşamaktadır. Krizin doğru bir şekilde ele alınması ve yönetilmesi markaların itibari için çok önemlidir. Başarılı kriz yönetimi örnekleri kadar başarısız kriz yönetimi örnekleri incelemek kriz yönetiminde bize deneyim sağlar. Bazı başarısız kriz yönetimi örnekleri şu şekildedir;

  • Bir zamanlar telefon piyasasının lideri olan Nokia piyasadan tamamen silinmiştir. Bunun temel nedeni ise teknolojiyi takip edememesi, inovasyondan uzak kalması ve gelenekçi bir tutum sergilemesidir.
  • Bir diğer bir örnek ise Opel’in ülkemizdeki operasyonlarından verilebilir. Ülkemizde Opel marka aracı olan bir kişi, aracını yetkili bayiye bırakır. Ancak çalışanlardan biri aracı servis dışına çıkarır, alkollü bir şekilde kullanır ve kaza yapar. Araç sahibi yetkili servis ile görüşür ve yetkili servis durumu düzelteceğini söyler. Ancak bunun bir oyalama taktiği olduğu anlaşılır ve bu başarısız kriz yönetimi yüzünden Opel markası zarar görür. Araç sahibi krizi sosyal medya ortamına taşıyarak markaya olan güveni sarsar.

Bunların dışında ise Domino's YouTube skandalı ve BP petrol sızıntısı gibi başarısız kriz yönetimi örnekleri bulunmaktadır.

Bu yazımızda sizler için İşletmelerde Kriz Yönetiminden bahsettik. Ayrıca Başarılı ve Başarısız Kriz Yönetimi Örnekleri verdik. Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için sitemizi inceleyebilir ya da iletişim kanallarımızdan birini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Firmanıza Özel Stratejik Çözümler