Temel İşletme Stratejisi


ANA SAYFA / Temel İşletme Stratejisi


Temel İşletme Stratejisi


Temel İşletme Stratejisi


İşletmelerin varlık gösterebilmesi ve kar ederek çalışmaya devam edebilmeleri için stratejiler oluştururlar. Bu stratejiler, rakiplerle rekabet edilebilmesini sağlar. İşletmenizde doğru stratejileri verimli şekilde kullanmak için yönetim danışmanlığını tercih edebilirsiniz. Strateji oluşturulurken firmanın değerleri, kapasitesi, yeteneklerine uygun olmalı ve geliştirilebilmesi gerekir. Pazardaki hedeflerine uygun olarak müşterilerinin ihtiyaçlarına ve isteklerine yönelik planlamalar yapılır. İşletmelerde uygulanabilecek farklı stratejiler bulunmaktadır. Sfsgroup Stratejik Finansal Çözümler merkezi olarak bu içeriğimizde işletme stratejileri nelerdir, neden önemlidir, sorularına detaylıca yanıtlar vereceğiz.

İşletme Stratejileri Nelerdir?

İşletme stratejisi oluşturmak için 3 temel analiz verileri incelenir. İşletmenin faaliyet gösterdiği ortamın analizi, işletmenin sahip olduğu kaynakların analizi, şirketin vizyonu ve misyonu tespit edilmelidir. Bu analizlerin sonucunda işletme stratejileri nelerdir;

Rekabet stratejisi; işletmeler, kendileri için stratejiyi oluştururken rakip ve piyasa analizi gereklidir. Pazar payını arttırmak, rakiplerin önüne geçmek, karlılığı arttırmak için strateji oluştururlar. Rekabet stratejisi içerisinde maliyet liderliği, farklılaştırma ve odaklanma stratejisi olarak üç kola ayırabiliriz.

Maliyet liderliği stratejisi geniş bir hedef pazarda en tipik müşteriyi hedefleyerek ihtiyaca hitap eden, lüks olmayan bir ürün sunmayı içerir. Ucuz marketlerin stratejilerini bu noktada örnek verebiliriz.

Farklılaştırma, ürün veya hizmetin farklılaştırılarak, alıcı tarafından eşsiz olarak algılanacak bir değer yaratılmasıdır. Nike’ın kişiselleştirilebilir ayakkabı satış stratejisini örnek olarak verebiliriz.

Bir işletmenin ürün-pazar stratejisi, bir pazar bölümüne özel olduğunda; bir ya da daha az sayıda pazar bölümüne bir ya da daha az sayıda pazar bölümüne bir ya da sınırlı sayıda ürün pazarlandığında, bu stratejiye odak stratejisi adı verilir.

Büyüme ve genişlemeye yönelik stratejiler; işletmeler temel stratejiler ile varlıklarını sürdürürler. Pazardaki paylarını arttırma ve ölçeklerini büyütmek için büyümeye ve genişlemeye yönelik stratejiler kullanırlar.

Stratejik küçülme ve tasarruf stratejileri; satış rakamlarının düşmesi, şirket ölçeğinin zarar vermesi gibi sorunlarda işletmeler bilinçli olarak küçülmeye giderler. Güç durumlarda belirli hisseleri satma, tasfiye, mahkûm işletme stratejileri kullanılabilir.

İşletme Stratejisi Neden Önemlidir?

İşletmelerin çalıştıkları sektörde varlık gösterebilmeleri için stratejilere ihtiyaç duyarlar. Teknolojinin gelişmesi ve rekabetin artması yeni stratejilerin oluşmasını ve uygulanmasını sağlamaktadır. İşletme stratejisi neden önemlidir?

İşletmelerin stratejileri, onların sürdürülebilirliğine önemli ölçüde etki yapıyor. Stratejiler sayesinde firmalar vizyonları doğrultusunda plan yapabilirler. Geleceğe dair yapılacaklarda bir yol haritası olacaktır.

İş hayatında belirsizlikleri ortadan kaldırır. Uygulanabilir iyi bir strateji hem yöneticilerin hem de işverenlerin stres düzeylerini azaltır.

Farklılaşma stratejisi, firmaların bir ürünü veya hizmeti farklılaştırmasını kapsar. Ürün veya hizmetin, diğer markalardan daha farklı olması sağlanır. Birçok şirket rakiplerinden sıyrılamadığı için iflasa doğru gidiyor.

İşletmeye güç ve değer katan bir etkendir. Marka bilinirliğini sağlar, özgünleştirir.

Yapılacaklar yol haritasında belirli olduğu verimlilik artar. Doğru zamanda doğru adımların atılması stratejiler ile sağlanır.

Hedeflerinize ulaşmak, şirketinize değer katmak için stratejik işletme yönetimi danışmanlığı hizmetini Sfsgroup’tan alabilirsiniz.

Firmanıza Özel Stratejik Çözümler